maandag 6 april 2009

Rijnwandeling

.
het is beter te slapen dan te waken. diep te slapen en elke REM-fase over te slaan. zoals die droom dat ik van Kehl naar Straatsburg over de Rijn wandelde en dat Mrs Sarkozy en Mme Obama naar me toe kwamen, elk met hun linkerborst ontbloot en met een appel in de hand: ze vroegen me te kiezen wie de mooiste was. ik stuurde er een Trojaans Paard op af en een waterkanon. Heureux comme Ulysse qui a fait un beau voyage. Medvedev schaterde van het lachen om van die Chinees nog te zwijgen: dat ras vertrekt geen spier als hun hart zich opwarmt en ze Ping An instructies geven. en dan die sprakeloze die voor de tweede keer op rij de Ronde van Vlaanderen won, tot groot jolijt van minister Hilde Crevits die sprak alsof er een boa constrictor in haar longen een delirium had. Indra Dewitte's stem heb ik even gehoord maar ik heb mijn rug niet gekeerd om te zien welke kapper haar gekapt had en welke boetiek haar lingerie had overgoten met kleurloze mimosaloze trends. Michel Wuyts moest de sprakeloze Devolder influisteren hoe gelukkig hij eigenlijk ondanks alles was. namelijk dat Tom Boonen naast het toilet gescheten had maar dat kwam niet in beeld, wel in mijn verbeelding. mijn ooghoek merkte ook nog even dat Standard gewonnen heeft en Anderlecht aan de Durme de mist inging. en dat Dimitri Verhulst onder de tafel 1.000 euro toegeschoven kreeg om te liegen dat hij de zondagmorgen met de fiets boterkoeken gaat halen voor vrouw en kinderen. kinderen heeft ie bij de vleet maar een vrouw? een zigeuner dienstmeisje misschien. schrijvers hebben iets voor 19de-eeuze gypsies en voor Django Reinhardt. verder dat ik si en la niet moet combineren "want anders vermager je".

ik ga terug schemeren.
voor minstens een week.

Geen opmerkingen: