dinsdag 17 februari 2009

3 Onvergetelijke Grapjes voor Vernissages en Recepties op het Schoon Verdiep


1.

Conversatie tussen twee aanhangers van de Critical Theory
(of wat er moet voor doorgaan)
na hun dagtaak (sic) op het Institute for Social Studies:

Frankie goes to Auschwitz
[nickname voor Max Horkheimer]:
De neue dada onder de linksen is blijkbaar hoeveel kg. graan nodig is om 1 kg vlees voort te brengen. Zondag was ik op een "marxistische" conférence-débat en werd daarmee lastig gevallen door drie kameraden en/of gezellinnen. Maar blijkbaar zijn de "sekten" het onder elkaar niet eens. Ik kreeg respectievelijk te verduren dat om 1 kilo vlees te produceren 7 kg, 8 kg en 10 kg graan nodig is. Ik zei telkens met een Mitterand-blik: "Et alors? Hoeveel plantensoorten heeft men niet moeten vernietigen om onze graansoorten te kweken, geen enkele van onze graansoorten kwam als dusdanig in de natuur voor."
Dat moesten ze even doorspoelen met wat fruitsap.
Marx & Engels lezen, opperde ik.

Frankie goes to Buchenwald
[nickname voor Theodor Adorno]:
Ha ha, Frankie, ho ho! Vooral je opmerking over de graansoorten en plantenvernietigingsgraven die daarvoor zijn aangemaakt. Zowaar een populistische opmerking, zullen uw tegenstrevers gevonden hebben ;-)
Je had ook nog de keuze met die andere vergelijking en dat is dat 1 brok vlees van gemiddeld 65 kg - ik neem dat als het gemiddeld gewicht van een aanwezige op die conférence - nodig was om uit 800 gram functionerende hersenen 1 zo een minderwaardige gedachte te wringen ;-)
Slagerij 'Den Vleeschpot' uit Meerbeek is bereid hun volgende bijeenkomst te sponsoren middels het opdienen van vegetarische bitterballen tijdens de pauze.


2.

Ik raak altijd in de war wanneer ik op mijn weg naar de winkel aangesproken word door een man die er verdomd niet mager uitziet, ik schat 170 pond (20 meer dan ik) en die ook niet bleek uitslaat, en die me om wat centen bedelt om eten te kopen.
Moet ik nu huilen of lachen?

3.

Facebook:
Je bent nu vriend met een experte in de bedreiging van de biodiversiteit in de Gaza-strook

4.

Ik kreeg daarnet als aandeelhouder een mail van de Walt Disney Studios dat ik mee kan stemmen over het agendapunt van de elektronische aandeelhoudersvergadering die zal beslissen of de productie "Barack Obama" die loopt sinds januari 2008 (het figuurtje Barack Obama is ondertussen bijna even bekend als Mickey Mouse, zeker bij de jongeren en de graduates, maar die piek kan snel gevolgd worden door een dèjà-vu), wordt stopgezet in 2013 of verlengd wordt tot 2017.


[Oei, het zijn 4 grapjes geworden]

1 opmerking:

Ti lli zei

Eric, laat je hersens ook een keer wegen, als je niet meer tot 3 kan tellen hihihi