dinsdag 3 februari 2009

...................... afscheid .....................

.
ik zal sterven schijnt het
afscheid nemen

afscheid nemen
van wie jandorie zal ik afscheid nemen

aan welke ambulancier zal ik zeggen
het is voorbij (eindelijk! zoals ik eens reeds zei

in 1987 moet het zijn geweest)
aan mijn op geld beluste broers en zusters:
hé hé nee, ik heb niets gespaard
jullie hadden zich de moeite kunnen besparen
zich te verplaatsen
met een trein die niet op tijd rijdt
of een auto die onderweg sputtert
en nu moeten jullie nog terug naar jullie standplaats
naar jullie parking

misschien roep ik met mijn laatste adem:
ga heen, dégagez-vous
oplichters van het RIZIV

of zoals Pessoa als laatste woorden schreef:
I know not what tomorrow will bring

ga heen, schenners van mijn tempel!

en ik kus de muzen
en weg ben ik
met bevochtigde lippen
gebalsemd en geolied

en vochtige lippen
die kijken naar wat ooit is geweest
.

Geen opmerkingen: