donderdag 18 december 2008

.................. Spaanse Herberg .................


van de stad waar ik woon
herinner ik me
de onzichtbare toegangspoorten
de hoeren die toen nog Fra
ns spraken

plus de paar dromen
de pittige sauce ostendaise
en de slechte manieren
die ik er binnensmokkelde

mijn kelder is ondertussen gelukkig ruimer
dan de gaten in mijn geheugen
ruimer dan de wijsheid

die me onomkeerbaar bedorven heeft

wat maal ik erom
dat alles bijwijlen onderloopt
en via vergeten riolen
terug naar zee stroomt

ik bewaar enkel nog

een foto van zij
die eertijds in de lauwe golven
verdween

en in Londen de wereld verbaasde


[18 dec. 2008; 1:08]

4 opmerkingen:

Suzanne zei

Het bevalt me, het bevalt me zeer zelfs...
Ja...

Suzanne zei

De titel zou ik soberder laten die verticale strepen horen er niet volgens mijn gedacht.

eric rosseel zei

De bedoeling is de titel in het midden te krijgen. Met spaties lukt dit niet !

Suzanne zei

Toch stukken beter nu!
Het is zo'n goed gedicht dat het echt beter gediend is met een soberder titel, nu is het af!
Prachtig!