maandag 19 januari 2009

........... chtoon [ten tweede male] ............


de aarde in de dingen is waarde geworden
en echt en waar
(Das was ist, kann nicht wahr sein - Ernst Bloch)
zelfs de natuur van de natuur
is verheven en in aureolen ten hemel gevaren
in een sloep zonder roer
als een hoop Birmaanse vluchtelingen
op pedofiele Thaise stranden

Mayday Mayday

zelfs ik
ik ben niet eens meer een neutron
in mijn kniegewrichten en mijn eigen poging
trappen op te klimmen
of af te dalen
zonder jacobsladder appels te plukken

ik begin letters van het alfabet te verliezen
en een ander paar wordt grijs haar
zonder glans van welke American Dream ook

verveld tot James Dean
rijd ik met mijn auto tegen
een schrikkende stenen eik
en niemand die ooit weten zal

niemand die ooit in zijn graf
de eerste zinnen van het Tibetaans Dodenboek
zal lezen als een kind
dat zich voor de eerste keer herkent
in moeders ovalen spiegel

en niet luisteren wil

de aarde is een mollenjong geworden


[19 januari 2009; 1:07]

2 opmerkingen:

Ti lli zei

Ik val hier jammerlijk in herhaling en vind geen poetische manier om het te zeggen : mooooooi!

Anoniem zei

goede tekst,

ts