maandag 12 januari 2009

Natuurlijk ben ik een racist! (Zoals Iedereen)


Prins Harry (van Albion) wordt aangeklaagd voor racisme omdat hij een Pakistaanse soldaat in opleiding aangesproken heeft met "Paki" (een beledigend woord voor Pakistani en Indiërs) en een ander voor "raghead" (een beledigend woord voor Arabieren).

So what?

Indertijd hadden wij het in West-Vlaanderen allen over "Ben je van Brugge, zet je van achter!" en nog altijd weiger ik voet aan land te zetten in Brugge (veel te proper, precies gezuiverd met Bayer-gifgassen). Ben ik racist? Moet ik me verantwoorden voor het Centrum Gelijke Kansen etc. wegens "discriminatie"?

Mag ik voortaan een dommekloot geen "debiel" meer noemen? En is mijn vrouw "schat" noemen niet discriminerend voor al die andere vrouwen die niet mijn partner zijn?

Ik schreef verleden winter in mijn boek "Het Verstomde Spreken" dat we ("ze") bezig zijn de taal te verbieden en af te schaffen. Palestijnen in Gaza afslachten mag, maar een Palestijn "raghead" noemen zou blijkbaar verboden zijn. Prins Harry mag in Afghanistan moslims neerknallen, maar hij mag ze niet beledigen! "Yes we can" dus!

Uiteraard wou geen enkele uitgever in Vlaanderen dat boek van me uitgeven. Want uitgevers zijn niet meer geïnteresseerd in boeken, alleen nog in hun boekhouding.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat kan je hier nog op zeggen? Buiten dat je gelijk hebt natuurlijk.
Maar ik hoor toch ook liever 'schat' dan raghead of dommekloot hoor :-)

Anoniem zei

yep
zie ook
www.indymedia.be/nl/node/8803

Saddie C.

Anoniem zei

een dommekloot schijnt tegenwoordig 'mentally challenged' of 'intellectually challenged' te heten, vertelde me mijn geweldige nichtje, die in the joe es of aa woont

Anneke Tanneke Toverheks

eric rosseel zei

inderdaad, volgens Google is een mentally challenged iemand met een IQ minder dan 75.