dinsdag 27 januari 2009

Mijn buren weten alles over mij

Volgens de televisiezenders ben ik een "bizarre" persoon omdat ik alleen goeiedag zeg tegen mijn buren en zij niet weten naar welke muziek ik luister en wat mijn geliefkoosde tv-programma's zijn. Ik ben dus ook een potentiële uitroeier van kinderdagverblijven blijkbaar! Ik weet ook niets af van mijn buren en zij zijn dus al even "bizar" en dus ook potentiële kindermoordenaars.

Ik ben daarnet dan maar gaan aanbellen bij mijn buren. Als ik alles over hen weet en zij over mij, worden zij en ik ook immers onverdacht. Aan de eerste vroeg ik wat zijn geliefkoosde soort muziek is. "Soort? Muziek is muziek zeker?". De tweede antwoordde: "Wij zijn maar gewone Vlamingen hé! Wij weten daar niets van!". De derde is een call-girl en ik werd ontvangen door een blaffende Duitse scheper; ik nam snel de loop. Mijn vierde buur dreigde mij aan te klagen bij de politie wegens stalking. Ik blijf dus "bizar" en een potentiële moordenaar.

Ik ken een koppel die in een buurt woont waar het allemaal krapuul is, dat koppel dus ook. Hun buren willen niet met hen spreken omdat ze krapuul zijn en om dezelfde reden spreken zij met niemand in de wijk. Niemand spreekt daar met een ander en niemand weet iets over een andere wijkbewoner. Iedereen heeft daar 100% privacy. Niemand moeit zich met een ander. De perfecte samenleving dus (!?).

4 opmerkingen:

Ben Willems zei

Grandioos stuk en bedankt om hem te posten op mijn blog.

Ti lli zei

Dear agony aunt,
Voor ook ik verdacht wordt wil ik mijn ziel bloot geven maar mijn buren willen naar mij niet luisteren. Wat moet ik doen?

eric rosseel zei

U moet vooral "ik wordt" zonder t schrijven !!!!

eric rosseel zei

hoi cedilletje, er is een dwaas die reageert en me verwijt dat ik zeer hautain doe tegenover u. haha! zo zie je maar dat er mensen zijn die zeer gemakkelijk op het verkeerde been worden gezet als je stairisch bent!