vrijdag 6 maart 2009

Eindelijk de eerste foto's van de roman ROMAN door Eric Rosseel (uiteraard)

.

[Let u even op het handig lintje voor wie het boek na de koop ook echt zal lezen! Ief van Ieper en zijn opvolger K(ommunistische) P(artij) hebben alvast een exemplaar besteld dat ze uiteraard niet zullen lezen; dus waarom zou u niet doen als zij, u stemt er wel op in juni!]

Onderstaand anorexia-geval maakt uiteraard geen deel uit van de roman ROMAN, maar is een illustratie uit mijn wetenschappelijk gefundeerde handleiding voor ongelukkige mensen, die als ze willen slagen er dan natuurlijk rekening mee moeten houden dat ze dan zo saai worden als elke Jan met de Pet of Miet met BH en Damart-slipje.

Ter attentie van de vergeetachtigen: de "luctor et emergo" uitgever (X voor de deurwaarders) is te bereiken via:
hetzinkendschip@hotmail.com .

Zijn brief aan de voorintekenaars ziet eruit als volgt:

Allerbeste,

al een tijdje liggen hier de afgewerkte exemplaren klaar van ROMAN, het nieuwe boek van Eric Rosseel. Ik zou ze graag volgende week allemaal de deur uit hebben, want ik verwacht het bezoek van een deurwaarder, het zijn er nauwelijks 21, dat moet dus lukken, - enveloppen zat en wat betreft de postzegels had ik de keuze tussen de paarse nummer 5 met Albert II in ornaat of door weer en wind met een gammele fiets richting een of ander postkantoor, want het oude vertrouwde is ondertussen gesloten, de postbode geopereerd aan zijn nieren en hond M stervende.

Inkt, papier, lijm en nog wat van de dingen die ik benodigde hebben me 265 euro gekost, het maken zelf der boeken vergde iets meer dan 60 uren; de auteur bezorgde me bij aanvang der werken ongevraagd 135 euro.

Lang geleden toonde u belangstelling voor dit boek, wel, ik stuur u een exemplaar als u daar nog prijs op stelt, bezorg mij of de auteur maar een postadres. En wat moet dat kosten? Dat bepaalt uzelf, eventueel achteraf en desnoods nooit. (Houd er rekening mee dat het gerecht, uiteraard dat van Dendermonde me al jaren het bloed van onder de nagels pest, dat u te maken heeft met een ex-gedetineerde en dat ik iets meer dan twee jaar geleden door een plaatselijk hoofd der KBC onvriendelijk wandelen werd gestuurd toen ik vroeg om een halve dag 5 euro rood te mogen gaan om eten te kopen, enzovoorts.)

Hoe dan ook: leve Eric Rosseel en zijn nieuwe boek Roman!

Hartelijk,

X

.

Geen opmerkingen: