maandag 30 maart 2009

Eric is aan het Uitzieken

.
Ik verjaag vandaag definitief mijn griep met de herlezing van een ongeëvenaard meesterwerk, meesterlijk op diverse vlakken: qua combinatie filosofie en literatuur, qua humor voor intellectuelen en doordenkers, qua spitsvondigheid, en zeker het beste in de "reeks literatuur over België" (Het Verdriet van België !? Het is het er aan te zien dat Claus geen syphilis had en een roemloze dood is gestorven: hij heeft niet eens een "laatste zin" uitgesproken of neergeschreven! Dat was hooguit goed voor De Gouden Uil dus, toch vrienden onder elkaar allemaal):

Dit keurig werkje dus!
"Fusées. Mon coeur mis à nu. La Belgique deshabillée."
Een verzameling losse flodders ok, maar je moet ze maar flodderen plus ze nog bijhouden en verzamelen ook.

Om maar een paar pareltjes te noemen.

Fusées. Suggestions. — Pourquoi les démocrates n'aiment pas les chats, il est facile de le deviner. Le chat est beau; il révèle des idées de luxe, de propreté, de volupté, etc...

Il n'y a en Belgique que deux partis politiques: les catholiques et les ivrognes.

U kan al raden op wie ik op 7 juni met mijn zatte kloten ga stemmen. Toch niet op zuipschuiten en dronken clowns.

Désir (Verlangen!)

Ik heb hier in woorden niets aan toe te voegen.

Geen opmerkingen: